Sunday, October 23, 2011

Fear Factors


What is your biggest fear ?




Acrophobia - Fear of heights



Scoleciphobia - Fear of worms



Ophidiophobia - Fear of snakes


FEAR FACTOR ! Terbaik punya cerita . The only tv show in the world that tests your psychology and physiology level . Suspens ok even kita tengok sebagai penonton . Especially part-part makan telur busuk la, ulat la, apela . Kembang tekak dibuatnya . Tapi tengok diorang makan, watlek je . 

Ok, sempena bulan Halloween ni, Im gonna reveal my fears to all of you . Ha, dah tau tu, tak payah nak acah acah aku lagi , sekali melayang batu lesung kat kepala, jangan salahkan aku . 



Entomophobia - Fear of insect

Ha, kau gelak kau gelak . Ye, aku takut serangga . Tapi hanya satu jenis sahaja . Apakah ia ? Cari kat belakang tong sampah rumah kau . Taknak aku bagitau, nak tulis pun takut . Haha . Time sekolah rendah tu, member kurang ajar betul ler . Ada ke letak bawah meja aku, dah la time tu masuk kelas pun kelam kabut sebab datang lambat . Lepastu dia kata " Weh, aku ada beli kuih untuk kau. Ada bawah meja" Aku pun keluarkan plastik tu, satgi terjerit sampai satu kelas dengar . Takpe, aku dah maafkan kau , kawan . Peace .


Achluophobia- Fear of Darkness

Darkness of my past, darkness of my surrounding, Im afraid of it . Indeed . Pawagam tu boleh tahan lagi, jangan kat dalam bilik kosong, sensorang . Dah la gelap . That's why I never enter 'The Scream Park' in Sunway Lagoon . Never and ever, note that . Aku taknak mati sebab heart attack bila terkejut tengok hantu dalam gelap macam tu . Serious aku taknak .


Claustrophobia - Fear of having no escape and being closed in .

Ini pun sama . Even masuk dalam stor pun aku takut . Takut terkunci and selamanya aku stuck dalam tu pastu mati . Selalunya , bila tengok movie horror, thriller ke apa , mesti ada part terkunci or kena kejar . Time tu, boleh dengar kelajuan nafas aku . Haha aku yang cuak lebih, cerita je baru . Biasalah, orang jenis feeling lebih memang cenggini . Hehe .



Pediophobia - Fear of dolls

Dolls ok, bukan teddy bear . Dolls macam chucky , jenis gerak gerak tu . Jangan tanya kenapa, aku rasa takut . Dolls yang besar-besar pun aku cuak . So, if nak bagi hadiah birthday ke apa, bagi la benda lain SELAIN dolls aka anak patung ( Fakta : Aku tak pernah main Barbie . Aku main Crush Gear dan Beyblade)




Aeroacrophobia - Fear of open high places

Setiap kali kat tempat tinggi yang terbuka, kaki aku menggeletar dan aku akan merangkak / berpaut pada tiang dan palang, kalah nenek 80tahun . Tempat tinggi ok lagi, jangan terbuka dah . Macam Langkawi Cable Car . Kat sana, ada 3 stations untuk ke Gunung Mat Cincang . Station pertama, ok lagi . Station kedua, berfikir sebentar bersama kit kat whether nak keluar ke tak dari cable car . Sampai station last, dalam cable car aku dah duduk mencangkung . Tak keluar weh, terketar-ketar lutut dibuatnya .

So, do you afraid of something ? Check your types of fear here - http://phobialist.com/ (Phobia List)


Ps : Everyone has their own fears . Don't laugh upon it although it sounds ridiculous to you .

No comments:

Post a Comment