Wednesday, July 13, 2011

Life's short and simple

Bonjour . Ok enough with the starting , continue to the next paragraph .






Life's short and simple, peeps . This is simple . LOL .





My name is Durra . Simple isn't it ? Like the owner of the name . Bersyukur lah jugak cz tak perlu guna nicks like Khadijah - Katy , Zabedah - Bedah and etc . Hehe . But bukan niat nak kutuk nama orang lain, maaf if terasa .

I have a simple life too . A family, a bunch of buddies , and a boyfriend . Simple lagi . Haha . Tak perlu ramai-ramai , quote 'the more the merrier' doesn't suit me well . In this moment at least . And i love it so much . Thanks to Allah for this simple life .

Kadang-kadang , i try to make it (life) complicated . Such as pakai shawl yang lilit kat kepala cz for me , benda tu nampak cantik but complicating . Nais, i love challenges . Bila tengok orang lain pakai , nampak hebat and cantik at the same time . But bila sendiri pakai, kejap-kejap pergi toilet , nak alter cz rasa serabai gila nak mampuih . Lawa lagi makcik cleaner kat KMS tu daripada aku . Even Harith tidak menyatakan hasratnya untuk menegur kenapa galprennya memakai benda hebat tu atas kepala, tapi saya tau sebab tangan dia kejap-kejap usik shawl saya yang berjuntai benang-benangnya . Hehe . Nantilah saya belajar tutorial dengan classmates yang pakai selendang macam tu . Sabar boleh kan ?

My appearance pun sangatlah simple . Takde eyeliner, takde eye shadow . Even lip balm pun tarak . Boleh check dalam sling bag gua yang dibawa bersama apabila setiap kali keluar . Bukan tak suka, but tak reti . Pastu , macam tak kena if muka ni pakai . Dah la muka pure Melayu , macam pizza tak jadi buat . Mesti tak sedap mata memandang . Tunggu saje lah bila kahwin nanti . Time tu aku akan penuhi impian semua rakyat jelata yang teringin nak tengok aku bersolek bagai . Hua hua *perasannyew*

Ada problem, settle cepat-cepat . Itu tips untuk mengelakkan stress . If tak jalan gak, tidoooo haha . Any kind of problems ; my study and even my relation status . Tah, macam susah nak cope dengan long-distance ni . Need to stay strong, ye dak ? (; Bukan apa, takde guna nak serabutkan kepala dengan masalah . Like I told before, 'Life's short and simple' . Why you wanna make it trouble, aite ? Plus, bila dalam stress, you can't think straight and make a wise decision . Stress jugak boleh jadi punca histeria . Kat KMS tu, berapa ramai yang kena . Gua kena tabah, harap tak jadi pape .

Saya gambarkan life saya macam life seorang kanak-kanak . Melompat kegembiraan bila dapat sesuatu idaman hati tapi menangis teresak-esak bila tak dapat . Takde ikatan dengan memana lelaki ; macam situasi aku-suka-kau & kau-suka-aku pastu dah . Tak perlu stress dengan homework yang banyak sebab belajar tadika je pun . Homework apela sangat LOL . Petang-petang ada masa untuk main basikal, pusing-pusing kat taman . Malam, tengok TV sampai masa untuk tido . Walaupun hanyalah gambaran, tapi saya suka gambarkan diri sendiri dalam keadaan sebegini . Sebab apa, setelah selesai menggambarkan keadaan ni dan kembali semula pada keadaan yang sebenar, saya pasti tersenyum . 'I wish it could be a reality'

Masing-masing ada cara nak hilangkan stress . Saya pun ada . Selain tido dan makan, cara yang lebih matang ialah think positive . Pape pun saya fikir positif even benda tu sebenarnya boleh jadi negatif if ada orang lain yang me'negatif'kan minda saya . Contoh , ada yang bagitau ternampak my bf tengah on the phone dengan someone . Pastu, dia bagitau . And I told that person , 'Mungkin family dia' Pastu orang tu bangkit dengan hujah dia 'Takkan tengah2 malam?' Then nak tau apa saya buat ? TIDO . Hahaha pastu bangun , dah lupakan pasal hal tu . I do trust him, if not buat apa jadi gf dia ? Better break-up terus if dah tak percaya kat si dia . 'Cause it's a core of any relationship . Sama jugak dengan study . Tetiba lecturer kata 'Esok kuiz' . Mulut aku tak keluar 'WHATTAFAK?!' tapi keluar 'Thanks, dapat aku tau level aku dalam chapter ni' Tak kisah sangat pasal result kuiz tu , yang cuma saya kisahkan sekarang ini ialah hanya itu sahaja yang ada dalam otak ni ? Haiya .


Weh, kau kata short and simple ? Ini dah long and trouble .


Ok thanks for reminding me . Biasalah, dah lama tak berblog . Banyak lah sikit hujah dan ceritanya . Hehe . Have a nice day peeps ! Assalammualaikum (:

No comments:

Post a Comment