Sunday, November 4, 2012

Distance : I Miss You

Howdy people! (Teruknya greet orang macam tu, mana adab ish ish) Assalammualaikum kepada semua pembaca blog ni. Maaf lah perangai saya macam biskut hupseng, kejap ada kejap takde. Maklumlah, sejak jadi penganggur ni,busy memanjang. Sekali lagi,maafkan tuan hamba.

I assume semorang mesti dah tau where I am now and where Harith is. Jengka and Shah Alam respectively. Ye, bunyi memang tak jauh. Tapi kalau dah sayang tu, duduk sebelah rumah pun rasa macam beribu batu.

Bukan senang bila jauh ni. Kalau dekat pun kadang-kadang bergaduh, apetah lagi jauh. Parah lagi payah. Tapi nak buat macam mana, benda nak jadi dan benda dah jadi. Tabahkan hati je la yang mampu..

Bila jauh ni, ada beberapa perkara yang akan saya lakukan ;

1. Sibukkan diri

Fuyooooo, sibuknya saya mengalahkan JPP kolej je. Hakikatnya ya, saya memang sibuk. Sibuk melayan Twitter lulz takdelah, sibuk menyiapkan segala assignments dan keturunannya sebanyak 7 keturunan, kau bayangkanlah betapa busy nya melayan karenah sekor sekor,dah la banyak songeh,ni kau dah kenapa ni Durra,melalut ke laut dah perginya,ye maaf. Tapi jujur saya katakan, saya memang busy. Kalau tak busy, buat buat busy.

2. Isi masa lapang

Saya nak buat pengakuan jujur. Kadang kadang sakit hati juga bila hantar mesej tak ber'reply'. Ingat dia sorang je ke yang sibuk, kita ni lepak je? Hellowww,sekius mi, ai juga sibuk okay but boleh je cari masa lapang nak mesej. Bila berlaku situasi sebegini, saya akan mengisi masa lapang yang dikhaskan untuk bermain mesej dengan perkara lain yang tak kurang menariknya : tidur . Ye, tidur. Bila bangun, sedar sedar dah dua jam masa berlalu. Kan tak terasa sangat haha. Ingat senang ke haa nak dapat masa lapang lepastu bila dah dapat, taknak pulak mesej, so im not gonna waste my time, have a break, have a bed.

3. Tengok album bersama

Bila dah jauh tu kan, macam macam tau dugaan yang melanda. Paling ketara ialah tengok pasangan lain yang sama kolej pergi dating la apa semua. Naluri sebagai seorang girlfriend tersentap ok, kau jangan main gila,aku terasa ni woi. Tapi apakan daya, boyfriend jauh di mata tapi dekat di hati dan lagi dekat di phone. Apa lagi, mula la bukak Gallery, tengok gambar satu persatu. 'Eh baru perasan, aku cun gak eh dalam gambar ni.' MOTIF ?

4. Menangis

Tipu la bila dah lama tak jumpa, anda semua tak menangis. Tipunyeww. Ya, saya menangis, kadang-kadang. Bila takde orang dan bila takde rintangan yang datang, baru boleh menangis dengan tenang. Kadang-kadang bukan menangis sebab gaduh ke apa tapi sebab terasa nak menangis, you know, dia terus keluar macam tu, bil air mata tertunggak.


You know what, one weird thing that happens to me when Im overly and obssesively missing him, my body scent smells like his. No kidding bro. Masa tu kat matriks, my first time experiencing this. Nak tukar baju sebab nak turun ke kafe, waktu tu malam. Bila pakai baju, I smelled something..familiar. Something that I hadn't smell for quite some times. Sebab semua baju yang Harith pakai ada this one unique scent tau, bukan bau rokok atau bau baju hapak, no. Then, the same scent I smelled on me. And masa tu pulak, memang almost two months tak jumpa Harith. I guess we are like twins. Inseperable. :P

Dulu bukan tak pernah berpisah sebab jauh. Tapi things did not turn out well. Even much worse. But things are different now. Mungkin sebab pertambahan umur dan kematangan daya pemikiran? Mungkin juga. Ataupun mungkin sebab masa kini tinggal lagi 6 tahun? Mungkin,mungkin.. :P

No comments:

Post a Comment