Tuesday, January 28, 2014

Menjengah usia dua dekad

Aku nak menaip tajuk pun dah berketor tangan,terasa tua.

Oh hai
pasal cinta ----

lain kali aku update ye


Detik 00:00 1 Januari yang lalu dah buka lembaran baru. Memanglah birthday aku bulan Mei tapi bila masuk tahun baru tu semacam rasa dia.


Rasa macam,kau dah tua setahun ((memanglah --'))


So bila umur dah masuk 21 ni,ikutkan undang undang negara,kau dah layak nak mengundi && layak headbanging kt Zouk atau Ice Room sana.


Kau dah matang kiranya
Dari segi umur la tapi --
Dari segi mentaliti, aku kurang pasti


Ade 4 'K' yang aku kena fikirkan dari sekarang. Perlaksanaan pada masa hadapan. Aku harap,aku mampu lah, heh


1) Keluarga

Terutama bila kau anak sulung, kau jadi co-pilot sebenarnya. Tambah lagi kau makin dewasa, makin banyak tanggungjawabnya. Lagi lagi kau anak perempuan sulung, dah tentu berat beban yang perlu dipikulnya .

Moga Tuhan melancarkan segalanya, kerja Dia adalah sebaik baik perancangan


2) Karier / Kerjaya

Ini satu lagi hal. Hal yang aku kena fikirkan dari sekarang. Ape perancangan aku, ape kerjaya yang aku mau, berapa gaji utk aku mampu tanggung hidupku , segalanya perlu diteliti supaya aku tak tersilap langkah.

Cadangnya nak sambung lagi lepas degree
nak naik atas lagi
takpela ---
kita tengok setakat mana dia pergi


3) Karakter

Boleh tak kita skip yang ni?

ok berani kerana benar

-----


Aku rasa banyak yg kena ubah ni. Dari penampilan sampailah ke perwatakan. Tapi kayuh pelan pelan ye dok? Nanti sampai jugok. Doakan la segalanya dipermudahkan oleh Tuhan

Tapi perangai aku tak suka pakai kasut tumit tinggi akan kekal sampai bila bila

AKu tak kira



4) K..ahwin


No komen



No comments:

Post a Comment