Friday, December 2, 2011

The Mysterious May

Dah tengok Al- Hijab? Kelakar kan? Filem memang kelakar tapi pernah bayangkan macam mana kalau benda tu realiti? Betul2 jadi? Mampukah lagi anda gelak? (intro takde kaitan)

Apa kaitan dengan bulan 5? Bulan hantu? Ikut orang cina,bulan 7 and ikut mat salleh,bulan 10 which is Halloween day. Then apa yang misterinya pasal bulan 5? Jom jadi krew Ghost Adventure sekejap.

Lemme tell you something. My weakness yet one of my biggest secrets. "There's something that you don't know about me." I know Edward,you are a vampire. To all my friends,im gonna reveal myself as a..medium. To another,UNSEEN world. Hello again,friends.

Terkejut? Takut? Watlek je,aku yang lalui benda ni,kau yang cuak kebebeh kenapa? Chillex. Ok,lemme start from the beginning. My experiences in this mysterious stuffs.

Tau kan aku dah berapa kali kena histeria? Like tonnes of time,tak kira di mana aku berada. Ok,done with the hysteria thing. Now,cerita yang lain. Ready?

Waktu tu form 2,if Im not mistaken. Masa maghrib,I felt uneasy,felt uncomfort. Badan sakit-sakit macam kena cucuk,nak kata period,baru je habis. Sakit tu hanya Allah yang tahu. Tulang belakang rasa kena cucuk2,lutut rasa lemah,mata kabur and kepala pening. Perut rasa kosong sangat,macam tak makan. Lemme tell ya,aku dah macam kucing kehausan,meoww. Lidah terjelir cari air but bila minum,aku muntah. Hanya menangis yang mampu,berselang-selikan dengan jeritan menahan sakit.

We were having a family dinner that night. I mean,families on my father's side. The venue was at Uptown Damansara. I told my mun about my condition. I was getting weak and all I ever thought was death. Yes,I thought I was gonna die on that night. But my mum declined my decision. She said it could be more danger if I stayed all alone in the house. Anything could happen on me. Dengan berat hati nya,I got myself done. For the dinner.

When we reached there,other families were already arrived and waiting for them who hadn't come yet. I walked slowly,like 80-year-old grandma. Bongkok sebab perut sakit,then tegak sebab belakang sakit. What a disaster night.

My mun ordered me a western food. It looked so scrumptious,added with my empty stomach that craved for food since evening. I started with french fries. Nak pegang garfu pun lemah,rasa sejuk semacam. Kuatkan diri jugak,then makan. A few seconds later,I threw it back. Muntah macam makan setahun weh.

My grandma noticed there was something wrong happened to me. She asked me,since when this thing happened? I said,all started on this evening and continously became worse on dusk. Then,wan kata "Balik nanti jumpa kawan wan". I nodded,not having any second thought at all.

It was 11pm. Done with the dinner,we went to the house,as told by wan. Kami disambut oleh suami dia. Then,dia kata yang isteri dia dah tunggu kat belakang. Waktu tu,aku dah cuak. Bila sampai jumpa isteri dia,kain kuning terbentang kat dinding,kat lantai. Bau kemenyan kuat,sakit hidung aku. Nenek tu pakai baju kuning,kain batik ikat tepi kat kepala macam nak bersilat pun ada. Hehe. Dia suruh duduk depan dia,senyap jangan cakap apa2. Sambil tu,dia baca abadacadabra apetah,hembus kiri kanan. Lepastu dia cakap dengan 'someone' kat sebelah,suruh tengokkan aku. BULU ROMA DAH TEGAK WEH. Rasa macam angin kat sekeliling aku. Tapi,back to her rule,senyap jangan kata apa2.

Then dia tanya,sakit lagi ke? Takde effect benda pun angin pelik tadi,aku cakap lah sakit lagi. Dia amik botol berisi air mineral,dia baca apetah apetu pastu tiup dalam air tu. Dia suruh aku mandi guna air tu and sekali sekala,minum sikit air tu. Rupanya,ada orang tanam 'something' depan rumah wan aku. Unfortunate me,terpijak pulak kat tempat tu and terkena lah sihir tu upon me. My condition teruk sikit sebab I am a medium. Medium apakah? Gua tak reveal lagi en? Lek lu.

My friend kata dulu,waktu dia sekolah,(sekolah asrama agama),tempat dia selalu kena histeria. Bila dah sembuh,ada sorang ustaz yang merawat tu tanya,"lahir bulan berapa?" If bulan 5,dia kata orang tu ialah perantara atau medium between human and dotdotdot.

Selalunya,si perantara ni mesti terkena dulu daripada orang lain. Sebab badan dia dah macam tempat persinggahan untuk benda halus ni lepak sekejap. Ok tak lawak. So,if orang yang macam ni berada di tempat yang tak sepatutnya dia berada,dia akan rasa dulu kehadiran benda tu sebelum orang lain.

To be honest,waktu kms kena histeria pada malam orientasi tu,sebenarnya my body already shaked before someone screamed after seeing that thing. Not just that,I also can feel the presence of this unseen thing wherever I go. If aku mula-mula gelak,ketawa macam nak gila,tetiba aku senyap,







JANGAN TEGUR.

No comments:

Post a Comment