Saturday, July 2, 2011

Untunglah atau syukurlah ?

" Untung lah mak bapak kaya "..

" Untung lah pandai "..

" Untung lah Malaysia maju ".. dan lain-lain lagi .


Budak-budak sekarang suka cakap 'untung lah itu' 'untung lah ini' . Termasuk saya sebab saya pun budak sekarang kekeke . Tapi sebenarnya , kena ke perkataan tu dengan ayat yang ingin disampaikan tu ? Hmm

Kadang-kadang terasa gak bila terkena kat batang hidung ni . Member tak habis-habis kata cenggitu padahal tak lah untung mana . Rasa nak cepuk pun ada tapi pikir member, haii tangan terus sorok masuk poket, muka fake tersengih sampai ke hujung gigi geraham .

Selalu dengar perkataan 'Untung lah' dan selalu jugak terkena ' Untung lah' tu . Contohnya :




' Untung lah pakai BB / I Phone / Smartphones '


Yelah, orang macam kawe ni dok mampu pake hok jenih gitu ( orang macam saya ni tak mampu pakai phone jenis macam tu ) My family bukan tak mampu, we the children have been taught since we were kids that when you wanna get something, you must try hard to achieve it . Ingat lagi , time mula-mula pakai handphone . UPSR kena 5A dulu, baru merasa nak pegang handphone . DSLR ? PMR 8A dulu , baru boleh mintak . Sebab tu lah, bila tengok orang lain pakai phone hebat-hebat , dalam kepala dah set ' Mesti dia belajar pandai-pandai , pastu parents dia bagi ' . Tapi bila tau, result dia 2x5 macam aku, tu yang keluar dari mulut tu : Untung lah pakai phone canggih . Pape pun, still rasa bersyukur dengan phone yang ada sekarang .



' Untung lah dapat bf handsome / romantik '

Pernah ada sorang member ni , ok bukan sorang . Greater than 1person yang cakap kat saya seperti yang dinyatakan di atas . Ada jugak yang confess , dia pernah suka kat bf saya suatu ketika dulu . Saya hanya mampu tergelak terkekek macam nenek 90tahun tertelan kuih koci . Pada pendapat saya, dia taklah seperti yang digambarkan . I mean, tak tepat sangat . LOL . Still, saya bersyukur dapat bf yang tak handsome tapi sedap mata memandang , tak romantik tapi tau ambil hati . Syukurlah .



' Untung lah kolej dekat dengan rumah '

HAHA hampir kesemua kata cenggini each time post 'Im finally home' kat FB . Nak buat cane, dah rezeki . Hehe . So, dari pihak aku : Syukur lah kolej dekat dengan rumah :P


The end of my writing . Now i just wanna lay in my bed . Penat berlari-lari cucu pagi tadi . Roommates sume dah terbongkang kangkang, now my turn to join them . Keke . Till then, toodles .

Ps : Next two weeks balik . Siap tengok Transformers 3 dan Harry Potter lagi . Taknak kata ke , 'untunglah balik, untunglah tengok transformers, untunglah tengok Harry Potter' ? Ha, tau pun kau penat berkata-kata 'untunglah' . Padan muka . Haha . (Ok, syukurlah :P)

No comments:

Post a Comment