Friday, August 12, 2011

Dead & Gone





I've tried so hard to tell myself that you're gone
But though you're still with me
I've been alone all along


Agak tragis tajuk entri aku kali ni . Mana taknya, sambil menulis , aku berlatar belakangkan lagu blog ni . Nais , mencurah-curah idea aku keluar .

Pernah sekali aku bayangkan , macam kalau aku mati ? I mean, by right now . Bukan dah tua nanti . Pastu roh aku terbang malam-malam, melawat mereka-mereka yang sayang aku . Apakah yang dilakukan mereka ? Menangis ? Rindukan aku ? Doakan aku ? Aku teringin sangat nak tengok semua itu :/


Tak, aku tak kata nak bunuh diri . Gila ke apa -,-




Aku pernah rasa kehilangan dan kematian . Kehilangan paling terasa ialah kehilangan separuh diri aku sendiri . Semua tahu dah kenapa, terima kasih kerana memahami . Memang dia ada, memang dia tak pergi tapi keadaannya lain . Tak macam dulu . Aku rindu , sumpah tak tipu . Malangnya semua ini kerja masa . Masa yang akan tentukan segalanya , masa yang akan ubah segalanya , masa yang ada kuasa untuk segala-galanya . Kalau lah aku berhak ke atas masa itu..

Kematian pun pernah aku alami . Kematian kucing , kematian atuk tersayang , kematian rakan sekelas ; semuanya aku pernah . Tapi aku tak pernah minta kematian itu berlaku . Sebab aku takut aku tak mampu hadapinya sekali lagi . Malangnya itu kerja Tuhan , aku takde hak . Apa yang aku mampu lakukan ialah bersedia dari segi mental dan fizikal .


"Ya Allah, kau kuatkan lah hati aku untuk menempuh dugaan ini .. " Setiap hari aku berdoa tanpa jemu sebab aku tahu dan yakin bahawa doa aku akan dimakbulkan . Aku tak pernah ragu dengan Allah sebab itulah tugas-Nya untuk mendengar doa setiap hamba-Nya .


Ya, kadang-kadang aku tewas . Aku menangis sambil bersujud . Kenapa dan kenapa ? Kenapa aku lemah ? Kenapa aku tewas ? Kenapa ini berlaku pada aku ? Kenapa dan kenapa ? Hanya satu sahaja jawapan yang aku dapat, lahir dari hati aku sendiri ; "Inilah takdir . Qada' dan qadar " Benar , ini sememangnya takdir . Dan aku pasrah .




My life was colorful before , until that day ..


Hati aku bencikan kekalahan . Tapi jiwa aku sudah tak tahan menanggung kesakitan . Badan aku sudah penat mengejar sesuatu yang tiada penghujungnya . Jujur aku katakan , aku sudah menyerah kalah . Biar sahaja takdir yang mecorak hidup aku . Sebab segala perancangan aku jauh tersasar . Dan itu yang menyebabkan aku penat .



Harapan . Keajaiban . Itu yang aku tunggu saban hari . Semoga semua kembali pulih seperti sedia kala . Semoga aku dapat hidup bahagia semula . Aku rindukan kehidupan lama . Aku ingin kembali ke masa yang lalu . Aku merayu . Pulangkanlah .


Ps : I'll never leave you , I promise .

No comments:

Post a Comment